Održavanje lične higijene tokom ture

Bila je 2012, leto, i ja sam se dokotrljala u Tbilisi u Gruziji. Dok sam hvatala besplatni wifi ispred jednog Mekdonaldsa, naišla su dvojica bajkera, takođe cikloputnika. Francuzi, na putu od Kine ka svojoj zemlji. Prvo što sam primetila je njihov smrad. Majko moja, smrdeli su na kilometar, kao da se nisu kupali danima. Ispostavilo se i da nisu. Rekli su mi da su brodom prešli Kaspijsko more, pa preko Azerbejdžana ušli u Gruziju. Četiri dana bez tuša. Nisam mogla da verujem: dvojica zdravih momaka, usred leta, na plus trideset stepeni, četiri dana nisu našla način kako da se [...]

By | 13. 8. 2018.|Beleške|0 Comments

Tura povodom sedmogodišnjice (2. deo)

(Na kraju teksta, nalazi se i video sa najboljim trenucima ove ture. Možete ga pogledati pre čitanja, ili po završetku, da proverite slike koje ste zamislili sa stvarnim. Uživajte!)   1. Buđenje u hladovini, na prijatnoj temperaturi. Sunce je ovih dana ubistveno i ovo sada predstavlja retku blagodet. Čak mi ni tokom noći nije bilo vruće, verovatno zbog blizine reke.   Danas nemam planova. Vozikaću se okolo, ubijajući vreme. Sutra je subota, a vikendom je dozvoljeno staviti bicikle u brzi voz i metro. To mi je plan za povratak u Seul.   Radim sve natenane: pripremam kafu, pa doručak, [...]

By | 07. 8. 2018.|Južna Koreja|0 Comments

Tura povodom sedmogodišnjice (1. deo)

24. jul 2018. Dan je bio paklen -- 37C, bez daska vetra, tako da je krenulo celicenje od prvog okreta pedala. Dahtanje i borba za vazduh, dok se malo nisam privikla. Pomogli su delovi puta koji vode kilometrima ispod nadvoznjaka, pa bih se oporavila do sledeceg izbijanja na cistinu i pod usijanu zvezdu. Do mesta Cangchun, do kog znam da idem, a za dalje cu odluciti prema trenutnoj inspiraciji, vodi bici staza. To je nekih 136 km staze, samo staze i staze - za bicikliste i pesake. Okolo su bici kafei, u gradovima - vezbaonice, toaleti, vrtovi. Kakav je [...]

By | 30. 7. 2018.|Južna Koreja|3 Comments

Garderoba za putovanje biciklom, 1. deo

By | 29. 7. 2018.|Putovanje biciklom|6 Comments

Kako rasporediti stvari u bisage

Novi video iz serijala Putovanje biciklom. Pogledajte, lajkujte, komentarišite - na taj način i meni pomažete da od svega ovoga što radim imam i neku korist, tj. da uspem da ispunim uslove za monetizaciju svog Jutjub kanala. Uživajte i hvala!

By | 21. 7. 2018.|Beleške|8 Comments

Šta poneti na kraću turu biciklom (2-15 dana)

Prošle godine snimila sam video o tome šta poneti na dugu, višemesečnu turu, a evo sad i vloga o tome šta vam treba za ture od dva do petnaestak dana. U principu, čim jednu noć kampujete, nosite isto opreme koliko i za deset ili petanest noći. Nadam se da će vam koristiti:     Spisak opreme iz klipa, sa linkovima: Vodonepropusne vreće: https://goo.gl/fVhq5g Mali gorionik na drva: https://goo.gl/gatn3A Multifuel gorionik koji koristim 6 godina i šittinik od vetra: https://goo.gl/Zb1PT6 Vreća Aegsimax: https://goo.gl/DkKssB All power solar charger (moj je od 21 w): https://goo.gl/EzYr6n Podloga Therm-A-Rest Neo Air: https://goo.gl/p6yqmk Podloga od [...]

By | 16. 7. 2018.|Beleške|0 Comments

Pjongjang, video

Evo ga! Video sa naj-isečcima iz Pjongjanga. Lajkujte (tamo, ne ovde), zapratite me ako do sada niste (klik na subscribe), jer vas ne košta ništa, a meni će doneti parice u perspektivi :) Ima i prevod na srpski, samo da napomenem. :) A u veoma bliskoj budućnosti sledi mnooogo toga zanimljivog, naravno, materijal će biti kvalitetniji, jer ovo su ipak rani radovi.   https://youtu.be/vDPGXieVtDo

By | 09. 7. 2018.|Severna Koreja|5 Comments

Nagradna igra za kupce knjige

Iz NDR Koreje donela sam gomilu suvenira: mapu (sa obe Koreje jer oni uvek prikazuju obe zemlje kao da nisu podeljene), izdanja Pjongjang Tajmsa, CD-ove sa tradicionalnom muzikom, zastavice, magnete za frižider, obeleživače stranica u knjizi, prave novčanice koje su u opticaju, u svim apoenima, mini-notese i mnogo razglednica, propagandnih i onih 'normalnih', sa najvećim severnokorejskim znamenitostima, priveske za ključeve, majicu sa zastavom Koreje i pozdravima iz Pjongjanga. Ideja je da ove suvenire podelim kao poklončiće najsrećnijim kupcima moje knjige tokom pretplatnog perioda, koji traje do kraja avgusta. Svakog ponedeljka biraću nasumice jednog srećnog dobitnika, između svih koji su [...]

By | 28. 6. 2018.|Severna Koreja|0 Comments

Pjongjang (odlomak)

Prve slike Pjongjanga. Priljubila sam nos uz staklo minibusa niz koje se sliva kiša i pomno poput kakvog špijuna, kako se povremeno osećam, prikupljam prizore o kojima ću kasnije pisati. Prazan autoput, bez ijednog jedinog vozila. Slika koja je neprihvatljiva oku naviklom na prezagušene kineske puteve, pa ona, ta dva kratkovida oka, trepću u neverici, dok se glava izvija prema prednjem staklu i vozaču, u nestrpljivom očekivanju da se tamo u daljini najzad pojavi neki automobil. A stvarnost uvek iznenadi, pa oni stignu iza nas, brzo i besno nas pretičući uz zvuk sirena, jedan za drugim, kao u kakvoj [...]

By | 07. 6. 2018.|Severna Koreja, Uncategorized|0 Comments

Na carini u Pjongjangu (odlomak)

U plastičnu kadicu odvajam laptop, fotoaparat i akcionu kameru, kao i gomilu rezervnih baterija, dve prenosive banke energije, tri SD kartice za skladištenje skoro dvesta gigabajta podataka, USB memoriju od dodatnih šezdeset četiri gigabajta, te spoljašnji disk od pet terabajta. Pri pogledu na sve to, sama sebi delujem sumnjivo, kao neko ko je došao da snima dokumentarni film o DNR Koreji, iako se u obrascu za vizu nije obznanio kao novinar, već kao obični turista.   Ali moja oprema prolazi kroz skener i pojavljuje se na drugoj strani, a granična policajka ne izdvaja ništa što bi poslala na ponovnu [...]

By | 05. 6. 2018.|Rusija|0 Comments

Južna Koreja – (prvi) utisci i uticaji

Iz Pekinga sam doletela u Inčeon u Južnoj Koreji. Mogla sam da stignem i ferijem, ali bih u tom slučaju morala da pedalam nekoliko dana do luke iz koje isplovljavaju. A meni se žuri da što pre započnem sa pisanjem knjige o Severnoj Koreji. To znači i da se ’čuvam’ od novih utisaka, kako ne bi potisnuli one o kojima želim da pišem. Smeštaj sam ugovorila kod devojke po imenu Hoki Lee, preko Warmshowers liste, čak mesec dana unapred. Potpuno neuobičajeno za ciloputnike, a posebno za mene, koja ne planiram ni sutrašnji dan. Da ne žurim, verovatno bih spavala [...]

By | 02. 6. 2018.|Južna Koreja|2 Comments

Biciklom po zemlji Kim Džong Una

Vozila sam bicikl u zemlji Kim Džong Una. :-) Sedam dana obilazila sam NDR Koreju u skoro privatnoj turi, budući da nas je bilo samo troje u grupi. Imali smo pratnju dva korejska vodiča, a prva četiri dana i organizatora iz agencije. Neumorno sam ih zapitkivala, a odgovore sam snimala na diktafon, zapisivala i pamtila. Napravila sam preko 2500 fotografija i oko dva sata video zapisa. Mnogo toga je bolje od onoga što sam zamišljala, ali mnoge stvari su gore od onoga što sam mogla i da naslutim. Nemoguće je to jednostavno izneti u nekoliko rečenica, jer je sve [...]

By | 02. 6. 2018.|Severna Koreja|0 Comments

Sve što niste znali o Kini

Topla voda se pije i zimi i leti. Topla voda je lek za sve bolesti. Na šta god da se požalite, Kinezi će vam prvo prineti čašu vrele vode. Hladna voda i rashlađeni napici uzrok su svih bolesti. Zato se u prodavnicama pivo nikad ne drži u frižideru, čak ni kad su temperature tropske. Izuzetak su supermarketi u velikim gradovima, gde napitke rashlađuju zbog turista i stranaca koji tu žive. Shodno gornjem pravilu, i prozori se otvaraju zimi, a leti se zatvaraju. Vlada uverenje da treba izjednačiti spoljašnju i unutrašnju temperaturu. Dezodoransi u spreju Kinezima smrde. I zbog toga [...]

By | 12. 5. 2018.|Kina|5 Comments

Severna Koreja biciklom

Ovo je ruta kojom ću proći u Severnoj Koreji - oko 1.100 km tokom sedam dana ture. Nažalost, neće sve biti biciklom, ali svejedno će to biti avantura. Voziću ulicama Pjongjanga na kojima je bicikl i dalje osnovno prevozno sredstvo, prisustvovati velikoj proslavi Nacionalnog dana DNR Koreje i, nadam se, plesati sa Korejcima, preći ću Masik prevoj, gde se nalazi najveći koreanski ski-centar, obići internacionalni dečiji kamp u Songdowon-u, piknikovati na plaži, muvati se po dokovima Wonsan-a, zaći u unutrašnojst zemlje do Chonnae provincije i videti Ulim vodopade, ispenjati se biciklom na planinu Jangsu sa koje se pruža panoramski [...]

By | 14. 4. 2018.|Beleške, Severna Koreja|1 Comment

Taroko kanjon, Tajvan

Taroko kanjon je verovatno najpoznatija turisticka atrakcija u Tajvanu. U sklopu nacionalnog parka, za koji je proglasena cela oblast u donjem toku reke Livu, nalazi se na desetine hajkerskih staza. Da bi se sve ispesacile, treba tri dana. Na jeziku domorodaca, rec 'taroko' oznacava ljudsko bice. Nekada je kanjon bio nalaziste žada, a zbog mermernih stena naziva se i Mermerni kanjon. Sa mojim domacinima ispesacila sam dve staze i ostale udivljena tolikom lepotom. Nije mi smetalo ni sto su veci deo tih ruta Tajvanci poplocali i osigurali ogradama, podlezuci zahtevima masovnog turizma da svakome sve bude lako dostupno. Imali [...]